Fotoåret 2014

Varje år försöker jag göra en sammanfattning av mitt privata fotoår. Här är ett urval av mitt 2014.

 

Januari ägnades åt en hel del dystopisk nattfotografering i olika kulörer.

 

I februari åkte jag till Las Palmas för att fira min Mammas 70-årsdag och passade på att gatufotografera en hel del.

 

29/3, Äntligen dags för sommartid och solens återkomst. Tony, Hector och jag hängde med kamerorna nere vid nya varvet.

 

Och så blev det vår och riktigt många blåsippor i Sillvik.

 

I början av april åkte Jonas, Tony, Hector och jag en sväng till Ragnhildsholmen. Vi hittade violer och Jonas fotade med en av sina "stofilkameror" ;-)

 

I slutet av april blev det en fototur tillsammans med Jonas, Bella, Robban och Myra ut till Trälen. Spännande att få se det nu innan det rivs helt och hållet.

 

Vi (Jonas, Bella, Tony, Hector och jag) fick mersmak på övergivna platser och åkte på roadtrip en hel dag i början av maj. Den gamla sändarstationen i Lerkil, Riccardos glass (inte så övergivet direkt) och Yngeredsfors kraftstation blev dagens mål.   Om vi stannat på alla platser vi velat fota på, hade vi nog inte varit hemma ännu.

 

En alldeles egen fantastiskt tur till Ersdalen i början av juni.

 

En tidig hösttur till Rådasjön i september. Hade jag haft badkläder med hade det blivit ett dopp.

 

Scott Kelby photowalk på södra hamnsidan med Jonas och många andra i oktober.

 

I början av november gjorde Jonas och jag en långtur upp till Värmland och besökte Töcksfors och Båstnäs gamla bilskrot. Hade inte tiden och ljuset varit knappt skulle det nog blivit några Norgebilder med, för vi råkade köra vilse till Norge på vägen dit :-)

 

En minitur i november med Jonas och Tony i Haga och runt Långgatorna. Snålblåst och folktomt.

 

Ett stopp på Ryds bilkyrkogård på väg mot Karlskrona och vraken Tjurkö i slutet av november.

Foto : AK Sten


Kommentarer

Follow Nancy and I
Om du vill skicka e-post till mig går det bra via: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0