Båstnäs Bilkyrkogård

Så länge vi pratat om att åka dit och se stället med våra egna ögon och genom våra egna kameralinser. Tillslut kom vi iväg, genom dimman, en genväg via Norge och Halden, 55 mil tur och retur. Vi var långt ifrån ensamma. Kanske är denna världsberömda bilkyrkogård en av Årjäng Kommuns största turistattraktioner idag. Strax över 1000 bilar från 30,40,50,60 och 70-talet mitt ute i den värmländska skogen.
 
Bröderna Ivanssons skrot var aktiv från 50-talet till sent 70-tal och idag håller naturen på att ta tillbaks sin rätt. Det är ett fascinerande ställe och hur länge och om det kommer finnas kvar vet ingen idag. Har du vägarna förbi så passa på.
 
Foto : A-K Sten

Kommentarer
Postat av: Hannele på Hisingen

ser inga tända ljus

Svar: Faktum är Hannele, att ett gravljus stod tänt på en låda och vi undrade lite varför. När jag kom hem läste jag att en av Bröderna Ivansson gått bort för en månad sedan.
Anna-Karin

2014-11-03 @ 12:21:54
URL: http://hannelesparadis.blogspot.se/
Postat av: Staffan Ekengren

Kul att hitta material från Båstnäs på er blogg. Jag gav ut en bok om platsen i våras och nu har jag länkat till det här inlägget från bloggen cemeterylove.se! :)

2014-12-20 @ 08:13:10
URL: http://www.cemeterylove.se

Follow Nancy and I
Om du vill skicka e-post till mig går det bra via: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0