Vinter i Karskrona

Vidgade vyerna ända ner till Blekinge förra veckan. På vägen blev det ett stopp vid Kyrkö Mosse. Intressant att se att bilarna här var i så pass mycket sämre skick än uppe i Värmland. Kan det bero på den fuktiga mossen tro?
 
 
 
Utanför Karskrona ligger Tjurkö med några gamla vrak som numera är rätt välfotade. Hal och halvsvår terräng. Fastnade med kinden i en törnbuske så blodet sprutade på vägen dit. Men när jag fick se vraken så gick allt över. Om dom finns kvar till sommaren så skulle det vara kul att ta sig dit ut en något varmare kväll.. En av skutorna är Trossö som verkar legat där i ungefär hela mitt liv. 
 
 
Karlskrona var en mysig liten stad där innerstaden vandras runt på knappt två timmar. Därefter kan man njuta av ebolabakelse och kaffe på Café tre G, ett riktigt cafe á la Ahlströms. Då vet alla Göteborgare vad jag menar ;-)
 
Foto _ A-K Sten

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Tack för fina bilder

Svar: Tack för att du tyckte dom var fina :-)
Anna-Karin

2014-12-06 @ 00:45:39
Postat av: Lena

Härliga bilder, blev verkligen inspirerad att dra ut med kameran på direkten! :D

2015-02-15 @ 11:55:05
URL: http://thisismyphotostory.blogg.se

Follow Nancy and I
Om du vill skicka e-post till mig går det bra via: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0