Kulturnatt i Kvarnbyn

Det var ett tag sedan jag var i Kvarnbyn i Mölndal, men jag har länge velat se deras 70-tals utställning på museet. Så när Mamma turligt nog påminde om att det var Kulturnatt i Kvarnbyn slog jag två flugor i en smäll och tog med mig Zenita, Thomas och Mamma på en tur till grannkommunen och 30-40 år tillbaks i tiden. 

"Gittan och Knut" med sin husvagn från 72.




Det fanns ett önsketräd fullt av alla möjliga önskningar från besökarna.


Kreativiteten flödar.


Kvarnfallet, så vackert!


När ens barndom hamnar på museum, är man gammal då?








Kapten Zoom ragadadom!




En riktigt bra 70-talsutställning med en mängd trevliga inslag. Jag rekommenderar alla som har möjlighet att se den, innan den 20 mars 2011.


En svängom på dansbanan.


På sjuttiotalet kunde alla spela, så också på kulturnatten i Kvarnbyn. Här var det bara att fatta tamburinen, triangeln eller dylikt och följa med i dirigentens jättenotblad.



Foto : Anna-Karin Sten


Kommentarer
Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Vilket coolt vattenfall! E det du som har tagit bilden?! Den va helt fantastisk, vilken skärpa trots mörkret och sen att få till det där "mjuka" vattnet. Wow, säger jag bara!



Jag va så liten så jag minns inte så mycket av 70-talet :)

2010-09-06 @ 22:18:59
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin

Jodå, faktiskt första mörkerbilden tagen med stativ med den nu halvårsgamla kameran. Jag blev nöjd trots ett ganska svajigt underlag och med en slutartid på 13 sekunder fick jag vattnet som jag ville också.

2010-09-07 @ 00:00:29
URL: http://nancyandi.blogg.se/
Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

13 sekeunder, det e länge det. Det gäller o ha tålamod :) Jag e sååå dålig på o släpa med mig stativet o ofta glömmer jag att jag har emin trådlösa fjärrutlösare oxå.

2010-09-07 @ 21:36:21
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

Måste hålla med om bilden med vattenfallet, helt makalöst vacker! Gud vad du är duktig på att fota! Jag kan bara drömma om att ta sådana bilder!



Usch så gammal JAG är då!!! Känner igen mig... färgerna, mönstren, tjafs, rekommendationen om att äta mer bröd och mysoverallen! Haha... go stil på den damen! Det var kul att se!

2010-09-07 @ 23:19:28
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Frida på Trendenser

Underbar bild på Kvarnbyns vattenfall!

2010-09-16 @ 21:07:58
URL: http://www.trendenser.se

Follow Nancy and I
Om du vill skicka e-post till mig går det bra via: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0