Roadtrip Vallda-Halmstad-Yngeredsfors

Vilken dag! Det är nästan så det inte går att sammanfatta i ett enda inlägg. Jonas, Bella, Tony, Hector och jag gav oss ut på långtur i lördags. Första stoppet blev den gamla Sändarstationen i Lerkil. Jag vet inte om de brunnit eller något, men här finns idag bara ett skal kvar sedan nedläggningen för 20 år sedan. Peab äger mark och hus idag och planerar här bostadshus någon gång i framtiden. Spindlar stora som katter, hål i golven och rätt dammigt och mörkt var det. Vi friskade upp oss med bullar, kaffe och dricka i Lerkils hamn efteråt.
 
 
Färden fortsatte mot Halmstad och World of Riccardo för lite "riktig" glass. Mandelglassen tätt följd av Hasselnötsglassen är mina favoriter. Vi gick en bit på Prins Bertils stig bakom glassgården och hur vackert var det inte där? Helt otippat hamnade vi på en äng full med backsippor. Där var min dag fulländad :-)
 
 
 När vi ändå var i krokarna åkte vi mot den gamla kraftstationen Yngeredsfors. Vi var jätteglada att dom inte drog på vattnet när vi var där. Även Jan Jörnmark har varit här en gång i tiden. Vilket ställe! Mitt ute i skogen.
 
Foto : A-K Sten

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Fina bilder , men mycket skiftande från mörk otäck miljö til skiraste grönt, med hopp om en ljus framtid.

Svar: Vi satsar på det. Ljus framtid :-)
Anna-Karin

2014-05-06 @ 10:11:59
Postat av: Anonym

Dessa bilder från ruffiga miljöer var nog de finaste jag sett från dig på alla år, sedan jag fick ditt visitkort av okänd dam på SeniorNet.
Ulla Eriksson

Svar: Tack Ulla. Din kommentar värmer!
Anna-Karin

2014-05-11 @ 18:45:11

Follow Nancy and I
Om du vill skicka e-post till mig går det bra via: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0