Jul hos Alberts i Trollhättan

Jul hos Alberts innebar mer folk än  2012 års vita jul på Villa Sjötorp förra året, men minst lika god mat. Vi hade bl.a runt 20 sillsorter att välja på och det var det inte svårt alls för en sillälskare som mig att hitta ett gäng favoriter. Fast jag får erkänna att jag saknade Mammas stekta inlagda strömming. Dock tröstade jag mig med en rad helt amazing desserter som Cremé Brulee, äpplekaka med vaniljkräm, färskost smaksatt med kardemumma och cheesecake. Låter kanske inte så märkvärdigt, men det här var enligt mina smaklökar toppklass, i stil med något dom hade kunnat åstadkomma på Olof Viktors. Så vi blev mätta denna julen med, fast vi hade gärna hoppat allt regnande både på julafton och juldagen.
 
 
A room with a view, juldagsmorgon.
 
När slussarna är stängda.
 
Den nu över ett sekel gamla kranen vid Olidans vattenkraftsation.
Foto : A- K Sten 

Kommentarer
Postat av: Proforma - Irene

Så härligt att slippa stöket i köket, bara sätta sig vid dukat bord!
Var faktiskt i Trollhättan under julen också, fast mer privat.
God fortsättning på dig... om jag inte sagt det! ;)

2014-01-05 @ 13:30:59
URL: http://proforma.blogg.se/

Follow Nancy and I
Om du vill skicka e-post till mig går det bra via: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0