Hus som sticker ut - HUS-1

Det här böjda lilla huset på endast 25 kvm designat av Torsten Ottesjö ligger någonstans på västkusten. Torsten menar att vi behöver mycket få saker för att överleva men att vi ofta omger oss med dessto mer. Och visst har han rätt, jag ser ju själv nu i samband med flytten till mina nya 48 kvm att det inte alltid är lätt att kombinera med ett intresse för inredning och vackra saker i största allmänhet.
 
Jag gillar Ottesjös hus. Det är märkligt, men passar ändå fantastiskt bra in i miljön det ligger i. GP hade ett reportage om huset tidigare i år.
 
Foto : David Reland

Kommentarer
Postat av: Proforma - Irene

Det där reportaget kommer jag ihåg! Sött hus som rymmer mycket trots sina få kvm. Fast jag hade aldrig klarat av att bo så smått, skulle nog få en klaustrofobisk känsla. :)

2012-11-18 @ 00:44:44
URL: http://proforma.blogg.se/

Follow Nancy and I
Om du vill skicka e-post till mig går det bra via: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0