Långhelg

Jo visserligen, men det har gått undan. Ann och jag har scoutat miljöer inför en bröllopsfotografering bland skira löv och stora regndroppar (hoppas jag inte skrämmer upp något brudpar med dessa bilder nu) När det regnade som värst tog vi fikapaus hemma hos Anns svåger och bullterriern Sally.

I morse ringde Rara Sara och meddelade att hon hittat vad jag behöver till mitt lilla sommarfotoprojekt på Saron. Hon är bra hon!

Fredagen tog jag ledigt från kameran och hängde på Ann och köpte objektiv på SP och fikade i solen i Haga. Och idag har vi ägnat dagen åt bröllopsfotograferande. Just nu känns det som min högerarm ska trilla av, så jag tror jag tar en tablett och hoppar i säng. Det återstår ju en hel dag av helgen. Kanske den bästa, vem vet?


Kommentarer
Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Tänk så fina foton det kan bli ändå trots att det regnar :) Fast det e ju inte så roligt att bli blöt, speciellt inte för brudpar :(

Jag har blivit tillfrågad att fota mitt andra bröllop nu den 2:a juni :O Men inte nog med det, det e dop samtidigt så två små barn kommer också att vara med. Jätteroligt och väldigt smickrande så klart! Men jag har aldrig fotat barn på det sättet, bara sådär oplanerat. Har du några bra tips på hur man får med dem på noterna, inte tröttna och se glada ut?

Jag måste också ut o reka när jag kommer hem från semestern, just nu kan jag inte komma på något bra ställe runt kyrkan.



Allt gott, kram!

2012-05-20 @ 05:56:23
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/
Postat av: Ann

Det där med att regnet inte syns lika mycket på bild stämmer verkligen. För så lite som det ser ut regnade det inte vid den sjön.

2012-05-20 @ 14:53:36
URL: http://annsve.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin

Cornelia : Jag håller tummarna för dig den andra juni och det kommer gå strålande för dig det vet jag!



Hur man agerar när man fotar barn beror väldigt på åldern på barnet. Tycker Anna R skrivit rätt kul om vilka åldrar som är att föredra när det gäller fotografering: http://smallpigart.se/blog/kids/lustgas-fasen/



Ann : Visst syns det inte jättemycket att regnar en hel del.



2012-05-21 @ 08:21:45
URL: http://nancyandi.blogg.se/

Follow Nancy and I
Om du vill skicka e-post till mig går det bra via: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0