Bloggforum 2012

Kommer ni ihåg Formforum 2009? Den här gången hade Frida med hjälp av Anna på Milk samordnat 100 inredningsbloggare, matbloggare och modebloggare på Hotel Clarion Post med hjälp av många fantastiska sponsorer för att göra detta möjligt. Karin Adelsköld skötte jobbet som moderator med mycket humor och klokskap.
Den späckade söndagsagendan :
Mellan kl 14-19 lyssnade vi på alla dessa kloka kvinnor, men den allra största behållningen för egen del var Monika Ahlberg som började med att säga att jag skulle berätta om hur man tar betalt, men det tänker jag inte göra.... Får ni möjlighet att lyssna till henne någon gång så ta den.
Vi som fick möjlighet att stanna kvar på hotellet över natten bjöds på supergod trerätters middag komponerad av Marcus Samuelsson. Den desserten mina vänner, jag hade kunnat slicka tallriken ;-)
Mätta och glada.
Supergod drink och jag som inte ens är speciellt förtjust i Martini.
Monika Ahlberg och förra årets TV4 Mästerkockvinnare Louise.
Barhäng
Från hotellets tolfte våning som jag bodde på såg jag ända hem till Eriksberg. Tänk om man hade kunnat öppna fönstret och fota ut. På ljusgården hängde två megastora skulpturer i taket, det var här vi fikade på eftermiddagarna
Dag två delade inredning, mode och matbloggare upp sig och pysslade med sina respektive ämnen. Vi inredningsbloggare lyssnade bl.a till ett väldigt inspirerande och tänkvärt föredrag av Per Nimér, arkitekt och designchef på Nordsjö Idé & Design om trender och färg. Vi fick testa på att skapa egna färgteman och vår grupps palett fick namnet Caribbean Vintage. Mycket att välja på, men jag tycker vi fick till det bra.
Lunch bjöd Familjen på och vi mumsade på goda Havets Wallenbergare hos dem.
Till sist så kan vi vara väldigt nöjda med vårt nya fina hotell på Drottningtorget, även om det är en norrman som äger det ;-)
Foto AK Sten

Kommentarer
Postat av: Ewa Hammar

Alltid lika underhållande att ta del av dina inlägg, vilken inspirationskälla du är...

2012-05-10 @ 11:39:10
URL: http://blogg.wassaord.se
Postat av: Frida

Vilka F A N T A S T I S K A bilder du tagit. Herregud vad du har utvecklats med åren (du har alltid varit bra men detta är ju världsklass!).



Jättekul att se. Heja dig! jag blir inspirerad och peppad att testa nya vinklar.

2012-05-10 @ 19:04:27
URL: http://www.trendenser.se
Postat av: Emelie

Jag håller med Frida! Detta är helt makalösa bilder! Är det okej om jag lånar någon och länkar? Kram Emelie (Wååg, har bara bytt mail och blogg)

2012-05-10 @ 21:22:42
URL: http://www.utoin.se
Postat av: Anna-Karin

Ewa : Vad glad du gör mig :-)



Frida : Väldigt roligt att du tycker så. Kände mig allt annat än nöjd när jag laddade över helgens bilder. Man tar inte riktigt så bra bilder som man tror just då efter ett par glas vin ;-)



Emelie : Tack snälla och låna på du. Jag ska besöka din splitternya blogg snarast och länka dig.

2012-05-11 @ 00:37:02
URL: http://nancyandi.blogg.se/
Postat av: LeiaMia

Däruppe är inredningen så snygg, så coolt att man känner igen sig från postbesöken som barn... snygga foton också såklart!

2012-05-11 @ 21:12:22
URL: http://leiamia.blogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

Vad kul det var, tack för ditt sällskap Anna-Karin! Och hotellet med sin fina inredning, makalöst snyggt!



Håller med tidigare talare om dina bilder! Måste lära mig mer om fotografering, det ser jag nu!



Skön söndag på dig!

Kram

2012-05-13 @ 14:09:49
URL: http://proforma.blogg.se/

Follow Nancy and I
Om du vill skicka e-post till mig går det bra via: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0