Inspirations och inredningsdagar i Borås

Lite snurrig i bollen av alla intryck är jag precis hemkommen från två riktigt trevliga dagar på Boråsttapeter och Eco Wallpaper. Tilsammans med några bloggare och dessto fler återförsäljare från tapet och måleribranchen har vi lyssnat och workshopat med Jon Eliasson och Frida Ramstedt.

Att Jon är en man som en gång i tiden hade skådespelarambitioner är nog ingen förvånad över efter att ha lyssnat på honom. Han har dessutom alltid spännande historier kopplade till sina projekt och produkter; en del av dem har jag hört förut och andra var nya. Men goda historier tål att berättas hur många gånger som helst tycker jag och helst då dom berättas så bra som Jon gör det.

Dag två var det Fabulous Fridas tur att föreläsa om bloggeri och trender. Vi fick också veta lite mer om hennes än så länge hemliga bokprojekt (Nej jag säger ingenting, mina läppar äro förseglade)  Jenny som jobbar för Mr Perswall var också med och lyssnade dag två. Dessutom fick jag möjlighet att träffa Lotta på Solrum vars blogg jag följt länge, sådant känns alltid lite surrealistiskt.

Under dagarna på Borås tog Mikaela från Boråstapeter fantastiskt bra hand om oss och matade oss med både bullar, kakor, goda luncher på Ellagården och middag på Svenska Krogen på stan på kvällen, tusen tack för det! Trots att jag sov som en stock hela natten han jag med att se att jag faktiskt hade utsikt över Viskan från mitt hotellrum. Summa sumarum två lärorika och riktigt roliga dagar.

Glömde ju säga att vi fick förmånen att se första avsnittet av Jons och Ylvas nya inredningsprogram "Hjälp vi flyttar ihop" som har premiär på svt kl 20.00 den 16:de april.

Foto : Anna-Karin Sten

Kommentarer
Postat av: Paula

Halloj! Vilka härliga bilder. Bilden på Jon "in action" var ju kanon!

Ha det gott!



Paula

2012-03-30 @ 21:57:13
URL: http://dekoreramedmera.blogspot.com
Postat av: Proforma - Irene

Vad kul ni verkar ha haft det! Säkert mycket inspirerande, om inte annat när man ser bilderna på Jon! :)

Trevlig helg!

2012-03-31 @ 00:10:26
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Sofia - Sofias Inredning

Låter verkligen skitroligt! :)

2012-04-16 @ 21:59:33
URL: http://sofiasinredning.blogg.se/

Follow Nancy and I
Om du vill skicka e-post till mig går det bra via: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0