Midsommardagen

Fika i Trädgårdsföreningens sjunkna trädgård bland rosor, veronikor, humlor och porlande vatten tillsammans med Christer, Ann och Tony. Det pågick ett tjusigt bröllop i Lagerhuset och Rosencafét var stängt så det var tur att vi tagit med eget fika. Austinrosorna var en sorglig syn, verkar som dom haft en riktig tuff vinter så vi höll mest till borta bland de gammeldagsa rosorna.

Men de Afrikanska liljorna var helt fantastiska. Man kanske ska slå till på en sådan nästa sommar. problemet är vinterförvaringen. orangeri, någon?




Tony funderar på något klokt.










Dimman i rosenhavet.




Vid Palmhusets väggar klättrar Santana. Om jag någon gång får för mig att skaffa en röd ros så skulle Santana vara en god kandidat.
  


Foto : Anna-Karin Sten

Kommentarer
Postat av: LeiaMia

Lovely. Måste ta mig dit snart!

2011-06-26 @ 20:10:46
URL: http://leiamia.blogg.se/
Postat av: Ninnie

Å, där är så fint! Måste åka dit en dag nu på semestern och njuta av blommorna och fika på Rosencafet!!

2011-06-26 @ 22:35:43
URL: http://www.ninni-e.blogspot.com
Postat av: Proforma - Irene

Hur många gånger har jag inte stått och klämt på agapanthus men inte vågat köpa någon. Just de blåa är så vackra! Får väl ta mod till mig något år när vi ordnat med vinterförvaringen. Rosor är också en blomma som lyser med sin frånvaro i min trädgård men det ska det bli ändring på snart.

Fina bilder både här och i inlägget innan.

2011-06-27 @ 00:16:09
URL: http://proforma.blogg.se/

Follow Nancy and I
Om du vill skicka e-post till mig går det bra via: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0