Mission impossible?

Den har legat där ungefär en vecka nu. Vilket innebär 2-3 veckor till innan ungen kläcks (vi kan bara se ett ägg). Sedan tar det 35 dygn ytterligare innan ungen blir flygfärdig. Balkongerna vätter mot norr och används inte så jättemycket, men någon borde väl vattna växterna någon gång? Men nej lilla flitiga mås vi tror inte det här kommer gå vägen, vi som följer förloppet från vårt hus mitt emot. 

11/7 Ungen är nu kläckt och springer omkring på balkongen. Men den är ganska svår att se, så någon bild blir det inte om ingen kommer över och råkar låna mig ett riktigt ordentligt teleobjektiv. 


Foto : Anna-Karin Sten

Kommentarer
Postat av: Grannen

Med tanke på att adventstaken ff är kvar i fönstret tror jag inte chansen är stor att blommorna vattnas inom den närmaste tiden! ;)

2011-07-06 @ 14:05:03
Postat av: Susanna

Hemska måsar! Vi har en hel jäkla koloni boende på taken och de för sådant liv vid 5-6 på morgonen att det är omöjligt att sova. Men hur blir man av med dem liksom?

2011-07-07 @ 02:16:17
URL: http://menvisst.wordpress.com
Postat av: Proforma - Irene

Jag gillar inte alls måsar, de ska hålla sig ute vid havet! Visst var det så förr, inte hade man dom flaxandes och skriandes över trädgårdarna? Utanför dagiset där barnbarnet går var det en mås som anföll dom när de gick ut så dom fick vända in igen.

Märkligt ställe att ruva på... men balkongen används nog inte alls, inte numera i alla fall, haha! Jaja... du rapporterar väl hur det går med "din" mås?

2011-07-07 @ 23:51:05
URL: http://proforma.blogg.se/

Follow Nancy and I
Om du vill skicka e-post till mig går det bra via: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0