Söndag i Stockholm

I söndags lämnade jag ett mulet Göteborg bakom mig och anlände med tåg till ett Stockholm som visade sig från sin allra bästa sida. Det var så härligt i solen så att jag bestämde mig att promenera ut till Skeppsholmen och hotellet.

På väg över Skeppsholmsbron


I en historisk byggnad från 1699 hittar man Hotel Skeppsholmen som öppnade hösten 2009. Inredningen av hotellet är det designertrion Claesson Koivisto Rune som stått för.

Här väntade ett jättefint och stort rum med breda golvplank, träluckor för fönstren och väl valda möbler. 

Foto : A-K Sten

Handfatet i badrummet var något alldeles extra och jag var hela tiden orolig över att det skulle rinna över kanten, men det funkade som det skulle även om det kändes lite ovant.
  
Foto : Hotel Skeppsholmen

Allt efter hand trillade bloggkollegorna in och vi åkte i samlad trupp till Restaurang Grill för äta deras fantastiska köttbuffé med tillbehör. På Grill har man inrett efter devisen "More is more", lika läckert som maten!


Ett gäng inredningsbloggare har det riktigt bra.


Henrick i tankegångar ;-)

Foto : Anna-Karin Sten


Kommentarer
Postat av: Kristin E

Vilka fina bilder du tar! Inspirerande! Det är nog du som är tigern!

2011-02-16 @ 08:47:22
URL: http://www.tingelings.elleinterior.se

Follow Nancy and I
Om du vill skicka e-post till mig går det bra via: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0