Mer från Stockholm Design Week

Från Operakällaren tog vi oss till Clarion Hotel för att titta på Stefan Nilssons utställning Norway Now. Stefan har handplockat produkter från ett 30 norska formgivare och företag till utställningen och ambition är att att ge en helhetsbild över vad som händer på designfronten i Norge. En del var bekant, annat nytt och mycket var fint. Jag kommer med största sannolikhet återkomma till en del av produkterna som visades.



Vi fick också en liten guidad visning på hotellet av hotelldirektören själv. 






Raskt vidare till Senab som bjöd på lunch och informerade om designshowen som skulle hållas senare på kvällen bl.a. i samarbete med Jens Fager. Men redan nu under lunchen hade vi möjlighet att kika på nya spännande möbler.

Jens Fager, ni vet mannen som slog igenom med RAW för Muuto.


Nu var det dags för en liten paus och efter att ha kikat i diverse inredningsaffärer fick jag äntligen en riktig paus och något svalkande att dricka i loungen på lyxiga Nobis Hotel som öppnade i december 2010. Läs mer om byggnadens spännande historia här. Även på detta hotell är det Herrarna Claesson Koivisto Rune som stått för den helt fantastiska miljön. 


Foto : Anna-Karin Sten

Jag trivdes så bra att jag nästan missade den väntande bussen utanför hotellet som skulle ta oss till Fotografiska och Lammhults pressvisning där, så i all hast blev det inget foto från foajén och det lyxiga lamphavet. Tur att det finns pressbilder!

 Foto : Nobis Hotel
 
Det var inte bara Lammhults utställning Modern Essential vi såg i ett rosa skimmer :-)
Här är bloggkollegorna Susann och Charlotte.


Fotografiska mumsade vi på delikatesser från restaurang PM & vänner och drack tyskt vitt vin medans vi tittade på möbler från Lammhults hela möbeltillverkande tidsepok. Jag blev extra glad över att se Börge Lindaus och Bo Lindekrantz S70-serie. Dessertchokladen rullades in på Gunilla Allards uppdaterade version av designklassikern Cargo som i denna version heter Cargo Gastro med avtagbara brickor i marmor och kupor  för ost. Någonstans här var jag ganska mätt och medans de flesta andra drog vidare till galan på Operakällaren så tog jag rullväskan och tog mig till centralstationen för att ta tåget hem till Christer, Nancy och Göteborg.


Foto : Anna-Karin Sten


Kommentarer
Postat av: Åse - Interiörguiden

Vilken dag, härligt!

2011-02-10 @ 12:56:59
URL: http://www.interiorguiden.se
Postat av: Proforma - Irene

Ser fram emot fler bilder på norsk design, har förstått att där finns mycket fint!

Och Nobis... där skulle jag vilja sova en natt! :)

2011-02-10 @ 15:29:58
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Grannen

"Gilla" på Norway Now!!!

2011-02-10 @ 22:52:15
Postat av: Hanna

Härlig dag, den hade man inte haft något emot att dela:)

2011-02-16 @ 01:51:41
URL: http://hannanonien.blogg.se/

Follow Nancy and I
Om du vill skicka e-post till mig går det bra via: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0