En dag på stan

Idag tog jag båten mot stan för att möta upp Sara för en fika på A Bite på Andra Långgatan. Ett helt nyöppnat retrofik som visade sig vara hur mysigt och trevligt som helst.

På väg över hamnen med isflaken dånandes mot skråvet kunde man skymta Barken Viking i lilla dockan.


A Bite provade vi deras smörgåsbakelser som smakade mumsmums och hederligt bryggkaffe med radiokaka och chokladboll till. Kika in på deras hemsida där kan du vinna en smörgåstårta om du bidrar med månadens bästa 70-talsbild.


Sara fick med sig det här tyget hem för att med sin skicklighet förvandla det till något användbart. Jag ropade hem det på Tradera för ett bra tag sedan, men det har av oförklarlig anledning blivit liggande. Nu ska det äntligen bli något spännande av det (ingen soffkudde den här gången mina vänner).
 

Vi hann också med en liten påhälsning hos Elisabeth och Sandra med syskonbutikerna Anyhow och Miss Lo i Haga. Häftiga ljusstakarna Pipework med hängare i samma stil i bakgrunden hittade vi hos Sandra.


och läckert bord med fina tallrikar hos Elisabeth. Samt mycket mer intressant som inte kom med här. Ta er en tur förbi Östra Skansgatan när ni är i närheten, om inte annat för att titta på mina fototavlor som hänger hos Sandra ;-)

Foto : Anna-Karin Sten

Kommentarer
Postat av: LeiaMia

Verkar mysigt! Måste testa!

2011-02-06 @ 18:45:35
URL: http://leiamia.blogg.se/

Follow Nancy and I
Om du vill skicka e-post till mig går det bra via: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0