2011 i bilder

Jag brukar traditionsenligt lista mina favoritbilder på min andra blogg Nancy and I. I år väljer jag att göra det här.

 

Tredje januari åkte vi för att fota Kvarnfallet i Mölndal. Förmodligen den mest kyliga fotografering jag någonsin gjort. Jag fryser fortfarande när tänker på det, men vackert var det.

 

Den andra februari åkte jag färjan över till Järntorget och fångade den här isiga och lite mulna bilden i hamnen.

 

Jag är inte den som ligger kamouflageklädd med teleobjektiv i buskarna och fångar ovanliga fåglar. Ett gäng måsar i hamnen duger gott åt mig.

 

I slutet av februari törstade vi efter våren och gick på Hannu Sarenströms snödroppsutställning på Trädgårdsföreningen.

 

I slutet av semlesäsongen tog jag fram macroobektivet och lät Mehrans semla som har en ordentlig gräddbacke bli till en kälkbacke.

 

En gåtfullt leende Amanda hemma på sitt rum i februari.

 

Underbara efterlängtade blåsippor i Sillvik, fotade den tionde april.

 

Påskafton hos Mamma. Amanda svänger på kjolen i trädgården och de första körsbärsblommorna har slagit ut.

 

Redan under påskdagen hittar jag fler körsbärsträd i blom i Linnéområdet.

 

Kan det bli för mycket körsbärsblom? Ann och jag fotar årets sista träd i blom på Eriksberg åttonde maj.

 

Ett riktigt bullerbygäng står i backen ner mot Färjenäs och väntar på Göteborgsvarvets första löpare.

 

Nancy, den finaste pudeln i världen med sin gula sjal i parken den tjugotredje maj.

 

I slutet av maj åkte vi fem tjejer till Zakyntos och hade det bra. En intressant ö som bjöd på både vacker natur och två jordskalv under vår vistelse.

 

På nationaldagen picknickade vi med bakelser och kaffe i örtaträdgården i Botaniska och fotade bl.a Iris.

 

Artonde juni tog jag ut soffan i parken och fotade ett helt gäng med ungar. Två av dem var Amanda och Theo.

 

Under bästa rossäsong fotade jag rosor i Trädgårssföreningen men det var bilden på Dimman som blev favorit den tjugofemte juni.

 

Tredje juli hälsade vi på i Sjöbergen, en oas gömd i bergen i Älvsborgsbrons skugga på fastlandssidan.

 

Elfte juli besökte jag Pilarne på Tjörn. Favoriterna blev dock de ledsena/arga flickorna från året innan som hade fått flytta ner till cafét.

 

Förfall är alltid lika spännande att fota, sorgligt dock när är ens tidigare lantställe.  Ann, Tony och jag besökte den tjugosjätte  juli vårt gamla lantställe i Grästorp samt vår granne Arnes gård, också den tom och i förfall.

 

Vi fortsatte denna supervarma sommardag till Läckö Slott med sin vackra köksträdgård.

 

I början av augusti åkte Mamma, barnen och jag på utflykt till skogen och Trollsjön. Vilken frihetskänsla att bada alldeles bar och skrika högt tyckte Theo och Amanda.

 

Några dagar senare i ett av regnet nytvättat Botaniska och 6 gånger rosa.

 

Sommaren allra sista kväll åkte Ann och jag till ett myggrikt Lilleby.

Foto : Anna-Karin Sten


Kommentarer

Follow Nancy and I
Om du vill skicka e-post till mig går det bra via: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0