Fiskhamnsfestivalen

Vi var några bland de 30 000 personer som valde att besöka Göteborgs Fiskhamnsfestival. Älvsnabben körde skytteltrafik mellan Eriksberg och fiskhamnen, så vi var där på ett kick. Sill, havets wallenbergare, grillade scampispett och stekt strömmingsmacka slank lätt ner och smakade utmärkt. Med i påsen hem följde sill och två färska humrar. En och annan fisk man kanske inte ser i fiskdisken varje dag har också beskådats.

Götheborg låg på plats när jag kom hem från jobbet i fredags och under lördagen överraskades vi med salutskjutande.


Sill är godare än gott!




Sillhaj skulle jag tro.


Blågylta





Foto : Anna-Karin Sten


Kommentarer
Postat av: Solveig

Den festivalen missade jag! Fina bilder Anna-Karin!

2010-09-05 @ 10:21:27
URL: http://solveigholstein.blogspot.com/
Postat av: LeiaMia

Vilken händelserik helg du haft! Underbara fiskbilder, och den där 70-talsutställning vill jag inte missa...

2010-09-05 @ 20:52:23
URL: http://leiamia.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin

Solveig : Jag trodde det var en engångsföretelse eftersom fiskhamnen fyller 100 år i år, men dom verkar ha denna festival varje år.



Mia : Jag tog många fler fiskbilder, men dom kändes så sorgliga där dom låg i sitt döda tillstånd och stirrade på oss så jag brydde mig inte om att ta med så många.

2010-09-05 @ 23:07:09
URL: http://nancyandi.blogg.se/

Follow Nancy and I
Om du vill skicka e-post till mig går det bra via: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0