70-talsinspiration

Hos Sofie läste jag om hur inredaren Camilla Lundsten i Äntligen hemma gjort om allrummet för en familj som gillar 70-tal. Speciellt lyckat tycker jag idén med tyglängderna som man kan gömma filmduken bakom när den inte används (kan ju funka lika bra med en stor platttv på väggen). Eamesstolen är inte 70-tal men fick vara med för färgens skull. Att träpanelen behölls kanske många förvånas över men faktum är att Stefan Nilsson har trendföreläst om träpanelens återkomst redan förra året och även inför 2011. Kul och lite vågad detalj var också spegeln i taket för att visuellt höja taket. Ljuslyktorna Royal Krona som det pyntades med är hårdvara på Tradera. Vilken sjuttiotalsdiggare skulle inte trivas i det här rummet?



Eget kollage med bilder från Äntligen hemma. 

Kommentarer
Postat av: Ylva

det där är liksom 70-tal fast bättre än 70-tal! Jag gillar den där typen av soffa, det är barndomsminnen för mig. Undrar om den är helt praktisk eller om dynorna glider iväg. Det skulle också vara barndomsminnen i så fall :)

2010-11-10 @ 13:22:28
URL: http://darlingthings.blogspot.com
Postat av: LeiaMia

Trodde aldrig jag skulle tycka att 70-tal var snyggt... Kanske är det som kommentatorn ovan skriver - att det är bättre än 70-tal!

2010-11-10 @ 21:09:25
URL: http://leiamia.blogg.se/
Postat av: Hanna

Åh så fint! jag är på ständig jakt efter ljusstakarna. Har fyra, men tror jag skulle kunna ha hur många som helst!!! Smart med tyget!

2010-11-10 @ 21:59:54
URL: http://hannanonien.blogg.se/
Postat av: InneoUte-Malin

Really nice! Jag föll för det redan under Äntligen hemma. Särskilt svag är jag för soffhörnan.



Trevlig helg på dig!

2010-11-12 @ 13:39:24
URL: http://inneoute.blogg.se/
Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Jag såg avsnittet på TV men missade slutet av nån anledning som jag inte minns, så jag såg aldrig slutresultatet. Men det blev verkligen ett lyft! Det passa verkligen in med den färgglada stilen i ett sånt rum. Vi har inget drapperi för vår bioduk, men den e ju i källaren där man inte e om man inte ska se film, men annars e de en suverän idé!

2010-11-15 @ 22:39:04
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/
Postat av: Karin

Hej! Vilken fin blogg du har! Jag älskade också allrummet,särskilt den fina taklampan som finns med i ditt collage. Jag har inte hittat den i inköpslistan. Vet du möjligtvis var den är köpt?

2010-12-07 @ 20:19:17
Postat av: Anna-Karin

Karin : Tack, vad gulligt av dig! Det är sådana här kommentarer som är bensinen i det fortsatta bloggandet :-) Hittade den inte heller i inköpslistan, men ser att det står "lampskelett" på ett ställe. Kan det vara så att Camilla gjorde lampan själv? Släng iväg ett mail till [email protected] och hör med dem är mitt förslag.

2010-12-08 @ 22:20:21
URL: http://nancyandi.blogg.se/

Follow Nancy and I
Om du vill skicka e-post till mig går det bra via: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0