Kulturkalaset 2010

Min sista dag på kalaset avslutades med fotoutställningen Planket som i år flyttat från Majorna till planket mellan allén och Trädgårdsföreningen. Mycket fint foto och en och annan bekant. Filmerna för dagen blev : En sydfranks affär,  ett ganska klassiskt kärleksdrama med passion, svartsjuka och ond bråd död som inte ville beröra riktigt på djupet trots allt. Andreas Öhmans långfilmsdebut I rymden finns inga känslor var däremot en söt feelgoodfilm som jag kan rekommendera. Mycket fint retrorekvisita. Bland annat såg jag min egen barndomssänglampa på väggen i Simons rum. Ett måste är att kolla in kaffeautomaten på Simons chefs kontor.


Kommentarer

Follow Nancy and I
Om du vill skicka e-post till mig går det bra via: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0