Kulturkalaset 2010

Ann och jag inledde fredagen med lite shopping på årets UpMarket i Trädgårdsföreningen. Ann shoppade fin tekopp av en annan Anne som sålde Anna-Lena Dancys fina produkter. I år finns en särskild avdelning med tio nya, begåvade studenter från HDK, Högskolan för Design och konsthantverk. Där gjorde jag mitt fynd, som ni ska få se en annan dag.

Ann och Anne har mer än bara namnet gemensamt :-)


Gårdagens utomhusfilm In the loop, regnade ju dessvärre bort för oss vilket vi tog igen idag då vi avverkade två förhandsvisningar efter idogt köande utanför Roy. 



Vi började vår filmkväll med den hysteriska komedin "Get him to the greek". Gillar man filmen Forgetting Sarah Marshall så gillar man garanterat denna film också. Dagens sista film blev Johan Klings "Puss". Ett realtionsdrama med förvecklingar på en liten teater i Stockholm. Puss har premiär redan om en vecka och Get him to the greek om en månad.

Tack för ikväll Roy, imorgon blir det två nya filmer. Och ifall någon undrar över skylten:


"Roy
, före detta Royal, är en biograf i Göteborg ägd av Folkets Hus och Parker. Det nuvarande namnet Roy kommer dels av en hyllning till Roy Andersson och dels av att Folkets Hus och Parker, efter ägarbytet, inte fick behålla namnet Royal. De nya ägarna fick dock, med hänsyn till gatubildens bevarande, inte plocka bort neonskylten med texten Royal, men däremot tilläts de släcka ner de sista bokstäverna i namnet." Källa : Wikipedia.
Foto : Anna-Karin Sten


Kommentarer
Postat av: LeiaMia

Vad kul, jag känner Anna-Lena Dancy! Hon bor i Gunnilse och gör jättefina saker! Mannen o jag tar nog en sväng in i eftermiddag... får bli Planket och en öl i vimlet kanske.

2010-08-14 @ 10:56:09
URL: http://leiamia.blogg.se/
Postat av: Ann

Ja jag är nöjd med mitt köp. Lika god till kaffe som till te. Känns lite tråkigt att köandet och filmer är slut för denna gången. Men nästa år tar vi nya tag. Tack för ett trevligt kalasande!

2010-08-15 @ 10:17:24
URL: http://annsve.blogg.se/

Follow Nancy and I
Om du vill skicka e-post till mig går det bra via: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0