Eurovision Song Contest 2009

Självklart gick det bra för Alexander Ryback och Norge i Moskva i kväll och det innebär att alla Nordiska länderna är i final på lördag, kul! En ny favorit som seglat upp på min lista är  Nelly Ciobanu som bidrar med "Hora Din Moldova" för Moldavien. Även detta bidrag får vi se på lördag.

Jag drömmer mig tillbaks till 1975 då jag var sju år och Nederländerna vann med sin "Ding-a-dong" i Stockholm



och till 1976 när Brotherhood of Man tävlade för Storbritannien med "Save your kisses" och vann. 


Kommentarer
Postat av: InneoUte-Malin

Kul! 1975 var ju ett bra år. :-)



Har du, som verkar vara schlagerfantast, något tips på var man kan hitta mallar för omröstning som man kan använda till en privat röstning imorgon? Vi ska ha möhippa för ett schlagerfan imorgon och jag ska fixa röstningen. :-)

2009-05-15 @ 08:17:11
URL: http://inneoute.blogg.se/
Postat av: karola

..hörde en snutt av danmarks bidrag som inte var så tokigt tyckte jag :)

trevlig freda!

2009-05-15 @ 09:59:47
URL: http://alltidinredning.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin

Malin : Ingen aning, men brukar inte tidningarna ha sådana? Blir nog snyggast om du svänger ihop egna.



Karola : Trevlig fredag på dig med!

2009-05-15 @ 11:39:10
URL: http://nancyandi.blogg.se/
Postat av: Linda

I år är min favorit Norge, men också Albanien och Armenien.

2009-05-16 @ 23:44:04

Follow Nancy and I
Om du vill skicka e-post till mig går det bra via: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0