Mot Vrångö

Längst ut i Göteborgs Södra Skärgård ligger Vrångö, båtturen tar en timme. Här var vi ofta och badade när jag var barn. Strandbadet är väldigt långgrunt, så det passar perfekt för småbarn. Om man inte är sugen på bad kan det ju vara väldigt skönt med en fläktande båttur just nu, en promenad på ön och kanske en glass.  Själv brände jag mig på  ett stim minibrännmaneter, aj, aj.
 
Med flaggan i topp lämnar vi Saltholmen.


Det är många fina båtar att beundra på vägen ut.


Vad säger ni om det här lilla stället? 


Nu tror jag vi lagt till på Styrsö, inte helt säker.
 Tack vare Lindas ö-expertism konstaterades det att det verkligen var Styrsö.


På Köpstadsö eller Kössö som det uttalas lokalt  finns vare sig bilar eller flakmopeder, som annars är ganska vanliga i skärgården. Här är det skottkärra som gäller.


Mera Kössö


.

Kommentarer
Postat av: Proforma - Irene

Det är så fint i den göteborgska skärgården. Vi brukar alltid åka ut till Öckerö och Hönö någon dag på sommaren. Vrångö var längesedan jag var på, får väl vidga mina vyer i år kanske.

2009-07-03 @ 21:04:16
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Blogg by Maliin Stoor

Men så mysigt!!

Otroligt charmigt!!



Ha en skön helg!!



Maliin

2009-07-03 @ 22:36:23
URL: http://qreate.se
Postat av: Mrs. b

Vilka sköna skärgårdsbilder!

Idag ska vi nog försöka få till årets första dopp i havet - känns verkligen välbehövligt med lite svalka.

2009-07-04 @ 11:26:46
URL: http://mrsbandco.blogg.se/
Postat av: Linda

Ön är Styrsö och på Kössö är det dessutom vänstertrafik, med skottkärrorna :)



Hoppas du har det bra.



Kram, Linda

2009-07-05 @ 22:38:30

Follow Nancy and I
Om du vill skicka e-post till mig går det bra via: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0