Sideways

Alexander Paynes Sideways, en film med fem år på nacken som jag velat se länge och igår blev det tillslut av på hårda träbänkar i kylig agustikväll på Kronhusgårdens utomhusbio. Där bjuds det på gratisbio varje kväll under hela Kulturkalaset som pågår just nu.

Paul Giamitti som Miles och Thomas Haden Church som Jack ger sig av på en veckolång kompisresa till Kaliforniens vindistrikt inför Jacks kommande bröllop. Filmens hyllning av Pinot-druvan och dess sågning av Merlot-druvan gav kraftigt utslag i verkliga livet. Det bjuds på underbar tragikkomik, helt i min smak och Paul Giamatti är helt lysande! Om ni inte redan sett den så se den genast, det är en order! 

 

Kommentarer
Postat av: InneoUte-Malin

Den där visades på den tiden jag fortfarande gick på bio - så den har jag sett. En klar favorit - även om jag blev väldigt frustrerad över vilket svin den blivande maken är.

2009-08-14 @ 15:48:48
URL: http://inneoute.blogg.se/
Postat av: LeiaMia

Ja, den här jag sett, men det måste varit längesen, minns inte mycket, mer än att jag tyckte om den!

2009-08-14 @ 18:26:36
URL: http://leiamia.blogg.se/
Postat av: Carina

JAG har sett den och jag gillade den verkligen men det var länge sen nu så jag borde se om den! Tack för tipset!



Och tack för grattis på vår 10-årsdag!

2009-08-16 @ 22:13:00
URL: http://www.infingfunderar.blogspot.com

Follow Nancy and I
Om du vill skicka e-post till mig går det bra via: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0