Valborg på Östra Eriksbergsgatan

Vår stackars Nancy är magsjuk och läcker från båda håll, så att säga. Hon har legat med dropp hos Veterinär Anna idag då hon inte vill dricka något, men nu är hon hemma med både penicillin och andra piller som ska intagas.



Vi firade Valborg med att grilla elgrilla på balkongen. Tydligen har det hittills gått lugnt till på stan trots den helt otroliga värmen idag på 25 grader och i Slottskogen har dom numera organiserat firande med Valborgsbrasa sedan mitten av 90-talet enligt GP. Känns helknepigt för min del. Dels är det både för varmt nu och brasa hör helt klart Påsken till här i Västsverige. 

Vi har däremot vår Chalmerskortege som många tittar på varje år och just i år jubilerade dom med 100 år. Kortegen brukar ta upp årets händelser men i år var det tydligen en special pga. 100-årsjubileet. Hoppas ni alla haft en bra Valborg vad ni än hittat på.








Foto : Picasa 2007 års Cortege Aschebergsgatan.

Kommentarer
Postat av: Proforma

Åh... stackars Nancy! Hoppas hon snart blir bra!

Jag var aldrig inne på Courtegen, man brukar ändå aldrig se bra och så mycket folk!

Jag tror också det är mer vanligt med påskbrasa i Västsverige men i Mölnlycke där jag är uppvuxen (bor inte där nu) hade vi alltid Valborgsmässoeld så jag är van vid det med.

Trevlig första maj... har du plakaten redo? :)

Glöm inte att tävla... :)





VINN EN MENU ÖRTSTEGE, TÄVLA HOS PROFORMA!

2009-05-01 @ 09:29:21
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Ruben

Ja, dessa studenter - de kan verkligen spexa! Fortsatt trevlig helg önskar jag! /Ruben

2009-05-01 @ 09:32:43
URL: http://rubensrabatter.blogspot.com
Postat av: Anna-Karin

Proforma : Ja det hoppas vi med, inte kul alls. Inga hemmaspikade plakat alls :-D Vi ska på kombinerad bröllops/inflyttningsfest idag.



Ruben : Ja det är en ganska kul tradition även om jag själv inte orkar stå där och knö och vänta :-)

2009-05-01 @ 11:28:10
URL: http://nancyandi.blogg.se/
Postat av: ugg boots baby

Write good, we have to study hard

2010-11-10 @ 03:38:18
URL: http://www.uggwebboots.com/

Follow Nancy and I
Om du vill skicka e-post till mig går det bra via: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0