Lite mer Fagerås

Ja har ju svårt att låta bli att blogga mer om Fagerås. Igår blev det ju lite som Ernst brukar säga "Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." Här är en bild över provrutorna som dom odlar, vilket verkar vara en smart idé när man sätter 20 000-30 000 lökar per år. Här är det ju ingen som går runt och pysslar med blommorna och nyper av fröhuvudena när dom blommat ut eller hjälper dem upp om dom har för tunga blommor som inte orkar hålla sig uppe. Jag räknade aldrig provrutorna, men jag uppskattar dem till runt 150 sorter, alla hade inte kommit när vi var där igår.



Jag blev speciellt förtjust i den lilla smäckra Ice Wings som böjde sina kronblad långt bakåt som den smidigaste gymnast.



Cassata är en gammal favorit som jag vet står i rabatten på Botaniska i år.


Kommentarer
Postat av: Proforma

Fascinerande att det finns så otroligt många olika! Ice Wings tycker jag också om, den ser lite skir och söt ut!

2009-04-25 @ 16:40:11
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Annika

Ljuvlig bild på Ice Wings. Jag tror vi har några sådana som "växer vilt" i gräsmattan.

2009-04-26 @ 17:15:59
URL: http://www.rubinara.se/blog

Follow Nancy and I
Om du vill skicka e-post till mig går det bra via: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0