Eurovision Song Contest 2009

SVT sänder nu Inför Eurovision Song Contest och har i och med andra programet gått igenom alla semifinalplatserna. Thomas Lundin är som vanligt med och tycker ( tack och lov) påläst, rolig och går sin egen väg som vanligt.  Nu återstår finalplatserna i de två sista programen. Jag kunde inte hålla mig utan blev tvungen att lyssna igenom dem redan nu och jag får säga att Alexander Rybak lyser fortfarande klarast av dem alla, jag kan inte ens minnas om jag någonsin hejat på Norge. Så i år - Heja Norge!! 

Tyskland har en ganska bra låt i år och jag hade gärna velat se Alex Christensen sjunga den tillsammans med hela symfoniorkestern i finalen, men förhoppningsvis går det bra ändå.

  


Serbien deltar med låten Cipela framförd av Marko Kon och Milan Nikolić. Ett av de mer udda bidragen och absolut den roligaste frisyren :-D.




Vad  Cypern tänkte på när dom valde att skicka Christina Metaxa till Moskva i år har jag ingen aning om.  Döm själva om ni klarar av att lyssna på hela låten.



Kommentarer
Postat av: InneoUte-Malin

Så det döljer sig en schlagerfantast i Anna-Karin! :-) Själv har jag inte så bra koll - men i år får jag i alla fall se det efter som vi ska ha möhippa för ett riktigt schlagerfreak den kvällen. Nu blev jag lite mer insatt. Tack för lektionen! :-)

2009-04-29 @ 12:02:50
URL: http://inneoute.blogg.se/
Postat av: Catrin

Jag hejar åxå på norge..



Mysig blogg du har



Önskar dig och de dina en skön valborgskväll

2009-04-30 @ 20:09:13
URL: http://catriin.blogg.se/

Follow Nancy and I
Om du vill skicka e-post till mig går det bra via: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0