Stilla kvällspromenad i Amhult.

Ikväll har jag tillsammans med men syster och kidsen tagit en härlig promenad genom Amhult. Fast Amanda cyklade mest. Hon är så himla stolt och med all rätta att hon nu lärt sig cykla.
 
Det har verkligen varit en alldeles underbar varm och vindstilla kväll och nu när snuvan äntligen börjar ge sig kan jag känna alla underbara dofter också.

Pustande tog vi oss upp till det gamla rymdåldersinspirerande flygledartornet från 1969. 1972 var Torslanda Sveriges näst största flygplats med 1 127 000 passerande passagerare. Men Torslanda nådde sin gräns för hur mycket det gick att bygga ut och 3 oktober 1977 lyfte det sista trafikplanet från Torslanda och det var dags för Landvetter flygplats att ta över. 


Världens bästa Amanda cyklar för egen maskin.




Dammen nedanför Snäckeberget.




Flygledartornet från 1969.




Mellan hägg och blommande fruktträd.


Kommentarer
Postat av: Designtjejen

Vilken jätte härlig bild med henne på cykeln!!!

2008-05-08 @ 22:07:33
URL: http://designtjejen.blogg.se/
Postat av: Martin

Torslanda Flygplats flygledartorn var vi bjudna på firmafest i när jag jobbade på Stena Line nån gång i början på 90 talet var kul det jag kom ihåg:-)

2008-05-13 @ 22:35:46

Follow Nancy and I
Om du vill skicka e-post till mig går det bra via: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0