Plattan

Fina Plattan designad av Barbro Tryberg finns att köpa på Designtorget för 290:- 
Intressant är att just "Plattan" en av Sveriges mest utskällda platser genom åren, nu har fått en bricka till sin ära.
David Helldén var huvudansvarig för den arkitektoniska utformningen av Sergels Torg medans Jörgen Kjaergaard var upphovsmannen till torgets svartvita triangelmönster som skulle ha utförts i vit marmor och svart skiffer. Men politikerna valde att snåla vilket resulterade i föga slitstarka betongplattor som ofta går sönder.




Produktfoto : Designtorget


Kommentarer
Postat av: Mia

Men guud vad snygg! Hade jag sett detta inlägget igår hade jag önskat mig den till idag! :)



Tack så hemskt mycket för din fina kommentar!



Kram Mia

2008-05-17 @ 17:11:25
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com

Follow Nancy and I
Om du vill skicka e-post till mig går det bra via: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0