No country for old men

No country for old men kammade hem fyra Oscar med all rätt. Där Fargo har en mer tillrättalagd story har No Country själ. Det är en vackert filmad historia som långsamt tar sig fram, fylld av underbara karaktärer och fantastiska dialoger. Men den är också otroligt våldsam och blodig. Filmens psykopatiska skurk Chigurh som för övrigt har den mest hemska frisyr man kan tänka sig är mer än ruggig och mördar sina offer med hjälp av tryckluft. Att karaktärerna i filmen har namn som Llewelyn, Carla Jean och Ed Tom och pratar släpig Texasdialekt gillas skarpt.  

Ja vad handlar No country for old men om då? Jo en jakt på en man som kommit över en väska med knarkpengar av en slump. Men handligen är egentligen inte det viktiga eller det mest väsentliga i denna film utan det är karaktärerna och dialogen som bär den helt och hållet. Jag kan inte bestämma mig för om den ska ha en stark fyra eller svag femma.  


image143

Kommentarer
Postat av: Mia dh

Den vill jag se, ha en go kväll.

2008-03-13 @ 21:59:49
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se
Postat av: Hanna-Sofia

Mia : Den tycker absolut du ska se. Det var blandade omdömmen bland arbetskamraterna så det vore kul att höra din synpunkt när du sett den.

2008-03-15 @ 01:01:44
URL: http://www.nancyandi.blogg.se

Follow Nancy and I
Om du vill skicka e-post till mig går det bra via: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0