Sommar i P1

21 juni drar Fredrik Lindström igång Sommar i P1. Det är fullt med godbitar att lyssna på i år och det blir helt klart lättare att välja ut de få jag inte tänker lyssna på som exempelvis Leif Silbersky och Björn Ranelid. I sommar ser jag speciellt framemot att höra Peter LeMarc, Lena Andersson, David Batra och Carin Götblad. Sedan är det fullt med nya spännande personligheter som säkert kan överraska. Jag lyssnar alltid via nätet i efterhand så att jag kan hoppa fram om det är tråkig musik ;-) 

Sommarpratarprogram som speciellt har fastnat i mitt minne är Åsa Larssons program om sina barndoms somrar i Tornedalen från 27/7 2006, Lena Anderssons kontroversiella program från 9/7 2005 som drog på sig rekord i amälningar till radionämnden,  Mustafa Caans prisbelönta program om sin Mamma från 2/7 2003 som fortfarande går att lyssna på, men utan musik, Sissela Kyles underbart roliga men lite sorgliga program om sin Pappa från 26/7 2005 och Tina Ahlins roliga debut från 1/7 2001 och många många fler. Lyssnar ni på Sommar?


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Hej och tack för din kommentar hos mig!

Visst är det tur att inte alla tycker likadant. Det finns sommarpratare för alla smakriktningar och det är väl så det ska vara.

Ha en riktigt fin sommar!

2008-06-12 @ 07:52:32
URL: http://dagbok.stenstugu.com
Postat av: Ann

Ja jag lyssnar gärna men oftast inte live utan via Podradio.

2008-06-12 @ 22:16:59
URL: http://annsve.blogspot.com/
Postat av: Mia

Jag ÄLSKAR sommarpratarna! Ett så roligt sätt att få se/höra en ny sida av en känd person. Det är inte sommar utan P1!



Hoppas din helg varit skön!

Kram Mia

2008-06-15 @ 14:19:29
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com

Follow Nancy and I
Om du vill skicka e-post till mig går det bra via: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0