Tillbaks från Mexico.

Ifall någon undrar vad jag har pysslat med de två senaste veckorna så kommer här en snabbresumé.

Jag har klättrat upp och nerför pyramider i Coba, strövat bland dem i Tulum och i Chichén Itzá, skådat El Castillo ett av världens sju underverk, lärt mig en massa nytt om den spännande Mayakulturen, varit hemma hos Vincente och ätit hembakade majstortillas, besökt den helt fantastiska stranden Akiin utanför Tulum, varit på Xcaret och snorklat genom en lång cenote och sett en helt otrolig show, simmat med delfiner, snorklat utanför Isla Mujeres och sett baracudor för första gången, seglat med en Katamaran, ätit och druckit fantastiskt gott , liggandes i bikini sett två par bli fru och herr på stranden, träffat på en del djur som jag inte ens vet vad dom heter, lyssnat på ett riktigt duktigt mariachiband med tillhörande sångare, badat och läst sju böcker under min kokosnötspalm och en massa annat trevligt.

Efter som mina kunskaper i photoshop (än så länge) är 0 kan jag inte göra något fint kollage utan presenterar  här lite bilder rakt upp och ner från resan.

Vackra Tulum.

image43


Turister vågar livet i Coba.

image44


Fyra meter lägre än pyramiden i Coba är El Castillo, ett av världens sju underverk. Här får man
sedan tre år tillbaks inte längre klättra då en amerikanska förolyckades då hon trillade ner.

image45


Offercenote i  Chichén Itzá. 

image46


Tjusiga ryttare på Xcaret. 

image47

image48


Innan man gjorde sin snorklingstur i den långa cenoten på Xcaret kunde man klä om i det här
 tjusiga omkläddningsrummet .

image49


I orkidéhuset på Xcaret.

image50


En annan snygging på Xcaret.

image51


Tortillasfabriken i Mayabyn. Familjerna turades om att sköta den två veckor i taget. Dom
hembakta hos Vincente var godare.

image52


Mayaflicka på väg hem från skolan. Japp det är en krokodil ni skådar till höger i bild.

image54


Vad vore Mexico utan sina gamla "folkvagnar".
 
image55


Pelikaner över Akiin.

image56


Dom här "mysdjuren" fanns det gott om.

image57


Så här kan tydligen en drink också se ut.

image59

 

Kommentarer
Postat av: Designtjejen

Åh, vad underbara bilder!!! Kan inte få nog av dom :-) Trevlig söndag!

2008-02-03 @ 14:04:19
URL: http://designtjejen.blogg.se
Postat av: Emmy

Vilka underbara bilder!!
Vad härligt det ser ut, det är så roligt att se på resebilder.

Ha en trevlig söndag.

2008-02-03 @ 17:14:34
URL: http://Kennelgnistra.blogg.se
Postat av: Hanna-Sofia

Tack Emmy och Designtjejen. Roligt att ni gillade bilderna.

2008-02-03 @ 21:16:19
URL: http://www.nancyandi.blogg.se
Postat av: Gullbritt

Hej på dig!
Förstår att det varit ett äventyr denna resa!
Vackra bilder att titta på.
//Gullbritt

2008-02-04 @ 07:24:20

Follow Nancy and I
Om du vill skicka e-post till mig går det bra via: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0