The Darjeeling Limited

Jag har aldrig sett någon av Wes Andersons independentfilmer förrut men nu har jag sett The Darjeeling Limited. Det är en underbar liten film som fick mig att både le och skratta. Filmen handlar om tre bröder, Francis (Owen Wilson), Peter (Adrien Brody) och Jack (Jason Schwartzman) som inte setts på ett år och nu på den äldste broderns intiativ ska göra en andlig resa genom Indien med tåg.
 
Det finns många roliga detaljer att titta på och förutom det häftiga tåget så spelar bl.a 16 galna matchande Louis Vuitton-väskor, tillverkade enkom för filmen en viss roll. Filmen skrevs till stor del under en månadslång resa i tågkupeér Indien runt som Wes Anderson gjorde med dom övriga manusförfattarna. Många roliga biroller och kul filmmusik utlovas. Jag ger filmen en klar 4:a.  

image35

Kommentarer

Follow Nancy and I
Om du vill skicka e-post till mig går det bra via: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0