Bokcirkeldags

I måndags hade jag möte med min bokcirkel hemma hos Erika. Denna gången var vi fulltaliga + två små eventuellt blivande bokcirkeltjejer som varvade med lite Pettsson och Pippi.

Den här gången hade Annika valt att vi skulle läsa Tätt intill dagarna av Mustafa Can. Jag hörde honom sommarprata 2003 vilket var ett av de bästa sommmarpratarprogram jag hört. Växeln på Sveriges Radio brakade samman efter programmet och han fick senare Ikarospriset och Stora Journalistpriset för detta program.

Mustafas program handlade om hans Mamma vilket även hans bok gör. Güllü Can föddes i Kurdistan någon gång i slutet av 30-talet, födde sju barn som dog och åtta som överlevde. Hon utvandrade till Sverige på 70-talet och dog på Skövde lasarett januari 2005.    

Jag tycker Annika har gjort ett bra val och jag ser fram emot att läsa boken. 

image41

Kommentarer
Postat av: Linda P

Orange??? Är min sida orange på din dator? Herregud, då måste jag byta snabbt ;) PÅ min är den röd... Jaja, smaken är ju som baken och tur är väl det :)

2008-01-11 @ 22:29:26
URL: http://livinglikelinda.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej!
Har nyss hittat din blogg - jättetrevlig! Extra kul med bloggande göteborgskor eftersom det också är min hemstad. Har funderat en längre tid på det här med bokcirkel, men är osäker på upplägget. Är därför lite nyfiken på hur ni gör? Förr vet jag att man kunde få ekonomiskt bidrag från studieförbund typ ABF (vill minnas att vi körde igång något liknande för 20 år sedan...) om man var minst 5 stycken och uppfyllde något annat kriterie som jag inte minns. Tror inte ekonomin har så stor betydelse i och för sig. Hur många är ni, hur ofta ses ni och får man välja helt fritt eller har ni begränsningar i bokurvalet? Tacksam för alla tips på hur man kan få till en lyckad cirkel.

Vänliga hälsningar
Jeanette i Lindome

2008-01-14 @ 08:19:05
Postat av: Hanna-Sofia

Jeanette: Jodå vi är en registrerad cirkel på folkuniversitetet. Vår Duktiga Erika skriver verksamhetsberättelse och skickar närvarolistor samt kvitton och vi får då lite ersättning för de böcker vi köper. Vi ses med drygt en månads mellanrum och när vi gått ett varv runt tar vi med nya förslag på vad som ska läsas och sedan röstar vi fram ett förslag från varje person.

2008-02-01 @ 14:16:10
URL: http://nanacyandi.blogg.se

Follow Nancy and I
Om du vill skicka e-post till mig går det bra via: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0