Låt den rätte komma in

Jag kommer ihåg när jag första gången hörde talas om John Ajvide Lindqvists bok Låt den rätte komma in. Den skulle handla om en vampyrhistoria i Blackeberg. Hur töntigt lätt inte det tänkte jag och bestämde mig genast för att inte läsa den. 2006  hörde jag John i hans sommarpratarprogram på P1 och omvärderade mitt beslut. 
Låt den rätte komma in följde med på båtluffen i Grekland och lästes ut i en hast och jag var fast.

Jag vill påstå att Låt den rätte komma in är den bästa skräckroman som någonsin skrivits på svenska .Är du inte rägghågsen av dig tycker jag du ska ge boken en chans. Om du lyssnar på den via ljudbok får du ännu större behållning för John Ajvide Lindqvist har en säregen och ovanlig språkmelodi som är värd att höra.

I vår kommer Låt den rätte komma in på bio regisserad av Tomas Alfredson. Den tänker jag inte missa även om filmerna sällan slår böckerna. 


image84




Här kommer ett smakprov på filmen.

      


Kommentarer
Postat av: EvaP

Hejsan! Tack för din kommentar på min blogg. Jag surfade förstås hit och har nu bokat boken du tipsade om. Boktips är bra att snubbla över!

2008-02-08 @ 07:11:29
URL: http://monkeytoys.com/evasfotodagbok
Postat av: Fru A

Jag är inte helt förtjust i Ajvides sätt att skriva och därmed inte heller i boken - men jag tänker ändå se filmen. En svensk vampyrfilm är ju nåt rätt ovanligt... :)

2008-02-08 @ 13:17:17

Follow Nancy and I
Om du vill skicka e-post till mig går det bra via: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0