Flytta eller stanna?

Jag upplever att det varit en hel del problem här på blogg.se på sista tiden och nu läste jag hos Blixman att
efter flytten av hennes blogg till nya plattformen så har blogg.se börjat komprimera fotona med 50% vilket ger en sämre bildkvalité. Låter inte kul alls tycker jag. Dessutom märker jag att när jag skulle lämna kommentar hos henne så var verifieringskoden förlängd från fyra tecken till två ord, som dessutom var halvsvåra att läsa. 

Jag har sneglat en del åt blogspot.com men har ingen aning om dom komprimerar fotona där eller inte.
Om jag bestämmer mig för att byta till dem så måste jag i sådanafall byta bloggens namn.
För se vad jag hittade på mitt bloggnamn Nancy and I hos dem, hihihi..

Jag kan inte heller något om HTML-kodning och slet som ett djur med att få till layoten någorlunda som jag ville här genom att försöka snappa lite här och där på nätet, men jag har garanterat glömt allt nu.

Skulle vara kul att höra hur ni andra tänker i denna frågan? 



image248

Foto : www.savethealbatross.net/index.asp

Kommentarer
Postat av: Ahrén

Ja funderar jag också. ha en bra dag i morgon!

2008-04-15 @ 21:58:09
URL: http://ahren.blogg.se
Postat av: :.sara

Jag gillar blogg.se och tycker att man alltid får snabb och trevlig hjälp från deras kundservice etc, men, om det blir för mycket trassel ja då vetisjutton... Jag lider nog mer av "jag vet vad jag har, men inte vad jag får"...

2008-04-15 @ 22:02:09
Postat av: Eva

Jag svarade dej just hos angående det här med komprimeringen. Jag ser ju stor skillnad när jag tittar på min bild före uppladdning på bloggen och efter. Och vissa bilder ser ruskigt komprimerade (dåliga) ut. Så det känns trist. Jag har mailat blogg.se två ggr om detta men inte fått något svar än.. jag hoppas ju inte att det kommer vara så här sen. Utan att dom kan fixa det här för oss som bloggar.

Den nya koden är väldigt svår att läsa ibland... jag ska nog ta upp det också med dom.

Tråkigt när det blir sämre än innan.
/Eva

2008-04-16 @ 01:59:56
URL: http://blixman.blogg.se
Postat av: Hanna-Sofia

:.sara : jag gillar verkligen blogg.se och har igentligen inte haft mer problem än att det varit svårt att göra inlägg ibland, men nu när jag förstår att det inte verkar bli till det bättre efter flytten blir jag lite orolig. Vill igentligen inte flytta alls.

Eva : Jag såg det på din blogg. Hoppas du delger oss när du får svar från dem.
Jag avvaktar nog själv tills jag blir flyttad och så får jag se sedan.

2008-04-16 @ 02:47:43
URL: http://nancyandi.blogg.se/
Postat av: Karin

Själv är jag nöjd med blogg.se
Tycker det är enkelt för en amatör som jag!

2008-04-16 @ 08:08:46
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Fotogalleriet

Jag gillar verkligen blogspot - det är enkelt med layouten, att lägga till sidelement osv. Sen finns det en hel del olika teman att välja tex på www.finalsense.com

2008-04-16 @ 09:49:03
URL: http://fotogalleriet.blogspot.com
Postat av: MO

Usch, ja har verkligen ingen aning, är oftast nöjd med blogg.se...visst krånglar det ibland men så är det nog överallt...Ja det där var ju inte lätt att läsa....hihi, kram

2008-04-16 @ 15:58:03
URL: http://www.medaljongen.blogg.se
Postat av: Pernilla

Vill nog ge blogg.se en chans först. Det är ju meningen att det ska bli bättre och de jobbar ju faktiskt på plattformen ännu.
/P

2008-04-16 @ 17:32:57
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/

Follow Nancy and I
Om du vill skicka e-post till mig går det bra via: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0