Eastern Promises

I går kväll tittade C och jag på Eastern Promises, en Rysk Maffiafilm som utspelar sig i London. Jag kan inte riktigt fatta att den fått så bra kritik som den fått. Fotot är snyggt men storyn känns något orealistisk. Varför springer en barnmorska runt och leker detektiv? och hur kan traffickingoffret som verkar så hårt kontrollerad ha tillgång till en dagbok? Rollerna är dessutom klichéartade, en trött maffiaboss som har en dum och okontrollerad son samt den smarta torpeden som försöker komma upp sig. Har vi sett det förut eller?

Jag tycker nog att behållningen i filmen är Viggo Mortensen som spelar sin ryska maffiosoroll riktigt bra och dessutom bjuder på 2007 års nakenchock som Expressen skriver. Eastern Promises får en tveksam 3:a av mig och det är Viggos förtjänst helt och hållet.

image11

Kommentarer

Follow Nancy and I
Om du vill skicka e-post till mig går det bra via: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0