Majlördag på Kinnekulle

Ok jag hade kanske inte räknat med sol, men iskallt och snöfläckar... nej. I lördags gjorde jag Kinnekulle med analogherrarna Bosse och Jimi. Vi började på Ekornavallen och hamnade mitt i ett får och lammsläpp, eller dom var inte jätteystra för dom var ju ute redan innan som fårbondmoran berättade. Men ny hage och småförvirring rådde då inte alla fått med sina lamm i första vändan. Värmlandsfår by the way. Fikapaus under vinrankorna bland alla andra (då det var vårrunda på Kinnekulle i helgen) på Hellekis.
 
Kalkbrottet var mäktigt och vackert. Hannus trädgård får bli en annan gång. Jag såg honom skynda runt i trädgården bland alla besökare när vi åkte förbi. 
 
Foto : A-K Sten

Kommentarer

Follow Nancy and I
Om du vill skicka e-post till mig går det bra via: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0