Hemnethemmet

Är det vad vi alla vill bo i, från norr till söder, ett falurött funkishus?
 
"Våra hem ligger oss svenskar varmt om hjärtat. Varje månad besöker över 2 miljoner människor Hemnet för att köpa, sälja eller drömma om ett nytt hem. Och nu tar vi det sökandet till nästa nivå. HemnetHemmet är projektet där vi förvandlat ettor och nollor till murbruk. Tillsammans med 2 miljoner människor och två av Sveriges främsta arkitekter, har vi översatt 200 miljoner klick som gjordes på Hemnet under förra året, till ett hem. Tillsammans har vi skapat hemmet som flest vill ha mest. Det nya folkhemmet – byggt av alla, för alla. Och kanske just för dig?"
 
Citat : Hemnethemmet.
 
Tham och Videgård har ritat det nya "folkhemmet" Eller?
Jag gillade flera detaljer som t.ex. det runda takfönstret i badrummet, formen på klinkersen i badrummet, vägghängd toa, terassen och exteriörens utformning. Men ett falurött hus, trädäck, inga skydddade vinklar och vrår. Liten miniho brevid stor ho (verkligen blä på det), öppna hyllor i köket. Nej det är nog inte mitt hus iallafall. Dessutom, bygger man inte efter hur tomten ser ut? Hur vind och solförhållandena är?  Intressant projekt, men jag kanske inte är som flesta är mest, trots allt.
 
 
 
 
 
 
Foto : Hemnethemmet

Kommentarer
Postat av: Elina

HÄFTIGT!

2015-05-07 @ 17:01:41
URL: http://elinaedsberger.blogg.se
Postat av: Sofia

Så himla fint ju!

2015-05-07 @ 21:26:12
URL: http://skimmer.blo.gg

Follow Nancy and I
Om du vill skicka e-post till mig går det bra via: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0