Fulufjället och Njupeskärsfallet

Jag vet inte vad det är för fel i skallen på en när man åker från blomande hägg och vår till bitvis en halv meter snö, med uppstigning kl 04 lördag morgon. Nåja det var barmark på sina ställen med. Jonas, Bella, Bosse, Leanne och jag åkte förra helgen till norra Dalarna för att kika på Sveriges högsta fritt fallande vattenfall Njupeskärsfallet. Vi blev dessutom snöade, haglade och regnade på under vår vandring upp till fallet. Jag kände mig som en riktig fjällräv ;-)
 
Foto : A-K Sten

Kommentarer
Postat av: Farbror Glugg

Din lilla fjällräv!
Fina bilder...

2015-05-22 @ 22:09:24
URL: http://farbrorglugg.se/wordpress
Postat av: Ninnie

Å, det är så vackert där!
Fast jag har bara varit där sommartid ett par gånger. En gång var det 30 grader varmt, men framme vid fallet låg det en stor snöhög kvar -detta var i juli månad. Barnen som var små då blev mycket glada åt att kunna kasta snöbollar efter den svettiga vandringen dit!
Magiskt vackra bilder!

2015-05-27 @ 22:34:28
URL: http://ninni-e.blogspot.com

Follow Nancy and I
Om du vill skicka e-post till mig går det bra via: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0