Hey Stranger number one!

Ett av mina få nyårslöften var ju att komma igång med det där fotoprojektet att fota främlingar på stan som jag först tillfrågar om det är ok. Här handlar det först och främst att träna sig i att våga fråga samt att våga vidare efter att man fått nej. Det är framför allt Solveig som inspirerat mig till detta och hon är själv just nu inne på sin 32:andra främling, nu är väl Solveig inte direkt buskablyg heller ;-)  Men för min del behövdes det tydligen en resa till Stockholm för att jag skulle komma igång.

Jag siktade in mig på killen i hatten och stegade fram och frågade om jag fick ta en bild av honom. - Inga problem svarade killen, men såg samtidigt både förvånad och lite småchockad ut och innan han hunnit ändra sig så hade jag tagit mitt kort och tackat för mig.

A piece of cake kommer det nog kännas som, tills jag får mitt första nej.

Trackback
RSS 2.0