Onsdag på stan

Igår åkte jag till stan och träffade Sara. Med mig hade jag mitt grön-turkosa tyg Siirtolapuutarha som hon ska förvandla till fina kuddfodral. Det har legat hemma och väntat på att hon ska komma hem från sin fem veckor långa spännande resa till Sydafrika. Vi fikade på Röhsska och kikade bl.a lite på Harri Koskinen-utställningen.
I stan är det lika mycket snö som hemma, men lite brunare ;-) Avspärrat är det lite här och var på trottoarerna där dom håller på att ta bort istappar uppe vid taken.

Jag hann också med en sväng förbi bästa Irene som jag inte sett sedan bloggträffen i höstas. Sedan snabbt hem och iväg på kalas till Mamma som tillsammans med sin bror fyllde år igår. Mumsiga pajer med sallad, gott vin och kaffe med två goda tårtor att välja på. Ibland har man verkligen lyxiga dagar.  

Vivienne Westwood på Röhsska


Kanske fryser han Vassili Simittchievs Prometheus från 1995 där han står vid Vallgraven. 

I Viktoriapassagen, denna underbara lilla oas.

Foto : A-K Sten

Kommentarer
Postat av: Susanna

Tänk om den där sista bilden hade varit tagen utomhus. Vilken lycka! :-)

2010-02-26 @ 12:50:15
URL: http://brownbeans.wordpress.com/
Postat av: Proforma - Irene

Det var så kul att se dig, Anna-Karin! Kom gärna vägen förbi igen när du är i stan!

Du fick väl mönstret?

Kram Irene



2010-02-27 @ 01:16:19
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Karin på Ellas Inspiration

Vilka underbara bilder!



Ja, det var alldeles för länge vi sågs. Vi kanske borde ta en "Göteborg-bloggträff" för oss som bor i krokarna?



Blir spännande att se dina kuddar.



Kram Karin

2010-02-27 @ 10:49:01
URL: http://ellasinspiration.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin

Susanna : Ja det hade varit underbart!



Irene : Kul att se dig med!



Karin : Låter som ett ypperligt förslag!

2010-03-01 @ 16:44:30
URL: http://nancyandi.blogg.se/

Follow Nancy and I
Om du vill skicka e-post till mig går det bra via: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0