Boktipset - Borta bäst

Jag har precis slagit igen sista sidan av Sara Kadefors senaste roman Borta bäst. Den var en av tre kandidater som nästa bok i min bokcirkel men blev aldrig vald. Jag läste den ändå och fann den både intressant och tänkvärd.

" Ingen lägger märke till bilen som står parkerad i den lilla dungen utanför Ikea. Ingen reagerar på kvinnan som kommer ut mellan träden och promenerar mot ingången. Hon är elegant klädd och har ett vackert leende. Hon dricker gratiskaffe innan varuhuset öppnar och äter upp folks kvarlämnade mat.

Kvinnan heter Sylvia. Vem är hon? Vad har hon varit med om? För bara några månader sedan levde hon ett annat , etablerat liv. Efter ett misstag har hon förlorat allt. Nu handlar det om att överleva. medan Sylvia kämpar för att upprätthålla den perfekta fasaden kommer hon i kontakt med en helt ny värld som förändrar hennes världsbild. Tillslut går det inte att fly längre. Hon måste tillbaka till sitt gamla liv, gör upp med den hon en gång var och med dem hon en gång lämnat
." 

Med humor och stort allvar ställer Sara Kadefors frågor om valen man gör i livet. vem bestämmer igentligen hur man ska leva? Och är det ena mer rätt än det andra?    

Provläs lite av den hos Bokus. 


  

Kommentarer
Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Jag valde bla mellan den här boken på flygplatsen innan vi skule åka till Kroatien :) Men det kan bli ett inköp nu ist :)



Kroatien är ett helt fantastiskt lan och jag kan varmt rekomendera er att åka dit! Nu e ju jag lite objektiv men de flesta som har varit där håller med mig. Mina svärföräldrar tycker tom att det är bättre än Grekland och absolut mycket billigare. de övertalade sina amerikanska vänner som va på Europatrip att åka dit.

Det är inte så exploaterat som de andra medelhavsländerna, mycket mer genuint.

Och de dubbar ingenting, varken TV eller film :D

2010-08-30 @ 08:31:02
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/
Postat av: Susanna

Perfekt! Jag läste just ut min bok och har funderat på vad jag skall läsa nu :-)

2010-08-30 @ 12:07:46
URL: http://brownbeans.wordpress.com/

Follow Nancy and I
Om du vill skicka e-post till mig går det bra via: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0