Kanelbullens Dag.

Vet inte när jag bakade bullar sist, men det var nog år sedan. Den här gången var det inte heller helt utan besvär. Efter att både cyklat till ICA och Coop utan att få tag i pärlsocker fick jag börja sondera den svarta pärlsockermarknaden. Tack Mamma! Kommer upp med en påse senare. Blev någon utan kardemummakärnor så snöt jag sista påsen på ICA. Visserligen är det kanelbullens dag, men har handlarna helt missat detta eller? Julen är dock redan påtänkt för på Coop fanns det redan rosa julstjärnor och julmust..
 
Kanelbullens dag har funnits sedan 1999 och mer finns att läsa på egna sidan här.
 
Foto : A-K Sten

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Bullarna var fantastiskt goda! Tack! Tack!

2013-10-05 @ 13:20:46

Follow Nancy and I
Om du vill skicka e-post till mig går det bra via: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0