Vår = nya dukar

Hela vintern gick utan en duk att slå klorna i. Jag hade köpt min senaste duk i mitten av november och undrade varför inga dukar kom i min väg mer, men så äntligen dök det upp en intressant duk. Jag förberedde mig väl, den här duken skulle bli min, mailade ägaren om den, satte påminnelse för att inte missa auktionen och drog i med ett rätt högt bud och så PANG! Fem sekunder före auktionens slut blev jag överbjuden :-( Usch, deppigt var det.

Slängde lite håglöst ut en fråga i min grupp för 60 och 70-talstyger på Facebook, om ingen möjligtvis hade några runda 70-talsdukar från Almedahls till mig och till min glädje fick jag både svar och napp så nu är jag många nya dukar rikare tack vare Lina, Maria och Monica. Maria som driver bloggen Prylodesign och även nätbutiken med samma namn gav mig dessutom helt ovärderlig information om namn på flera dukar samt designern bakom.

Lina driver bloggen florin pysslar och även hon har en webbutik med namnet Florin. Hos henne försjönk  jag bland alla ljuvliga tyger och det slutade med att jag beställde en väska av hennes allra finaste tyg (så klart) och den landade alldeles nyligen i min brevlåda och kommer bli finaste sommarväskan ever.

Foto : AK Sten

Kommentarer
Postat av: Hanna

Tack för tips!

2012-05-11 @ 09:33:25
URL: http://hannanonien.blogg.se/

Follow Nancy and I
Om du vill skicka e-post till mig går det bra via: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0