"Riktiga kräftor"

Min arbetskamrat Irene berättade en historia i fredags om en påhälsande bekant till henne som ville ha insjökräftor när det drog ihop sig till Kräftskiva. Irene var med henne till fiskhandlarn och bekanten pekade på havskräftorna och undrade om dom inte hade "riktiga" kräftor. Hmmm... jag säger inte vad fiskhandlarn svarade, men det var väl inte det mest diplomatiska svar. Han frågade dessutom med förundran i rösten om Irene kände denna kvinna ;-)
 
Vi åt i alla fall egenkokta kräftor i går och det var lika gott som det brukar.
 
Gladiolius på Karindagen från Mamma.
 
 
 
Foto : A-K Sten

Kommentarer
Postat av: carolina

Vilken mysig kväll ni verkar ha haft - kräftor, chokladkaka OCH kulörta ljus på balkongen - åh!
ps. alla vet vi väl att riktiga kräftor kommer från havet - så é dé änna.

2012-08-05 @ 21:32:17
URL: http://calinas.se
Postat av: Proforma - Irene

Mmm... så goa bilder!
Jag har fiskat insjökräftor i många år... ja, ätit också förstås men nej, det ska va´ havskräftor! Finns inget som går upp mot det! Och har man det så bra som vi har här på västkusten så blir det inte bara i augusti som tur är! Sugen jag blev!

2012-08-06 @ 23:38:06
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Susanne

Mmmmmmm gott!
Älskar havskräftor, finns ju inget bättre!
Kram

2012-08-07 @ 12:19:42
Postat av: Thea

Jag tycker att det är rätt svårt att göra en bra design till sin sida - hur har du burit dig åt? Du har ju en riktigt snygg sida!

Svar: Tack snälla du. Jag har nog gjort lite efter hand under rätt lång tid så det är svårt att säga hur jag egentligen gjorde. Men ett tips är att försöka hålla det så enkelt som möjligt. Är dock supernöjd med blogg.se nya plattform och överväger att flytta även min fotoblogg hit.
Anna-Karin

2012-08-31 @ 18:54:43
URL: http://allabolan.se/

Follow Nancy and I
Om du vill skicka e-post till mig går det bra via: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0