Pilane 2011

Pilane gravfält på Tjörn med sitt kullriga landskap är bara det värt ett besök, att skulpturerna står där känns nästan mer som ett plus. Picknick bland kullarna rekommenderas. I år fick vi också sällskap av ett helt gäng väldigt tama får som var mer än nyfikna på Nancy, kanske trodde de att hon var ett litet lamm?



 Lori Hersbergers glänsande röda skulptur.




Eric Langerts lindansare balanserar högt däruppe.




och alldeles under lurar hans krokodiler.
 

De lätt framfusiga fåren blev ibland en extra dimension till utställningen. Amerikanska Keith Edmirer har skapat sin skuta direkt för Pilane. 


När dem stod och hängde över Nancy och luktade henne i ändan var det dags att sätta dem på plats med ett skall tyckte Nancy.


Kent Karlssons jättehare och lilla Nancy.


Erik Langerts svarta box från förra året fanns kvar, men med nytt innehåll.


Om du vill veta vad som finns i är du tvungen att åka dit ;-)


Erwin Wurms huvudlösa gubbe fick mig att börja tänka på Terminatorfilmerna.


Förra årets "Weeping girls" av Laura Ford hade fått flytta ner till gårdscafét. Förra årets besök hittar du här.




Tack bästa Mamma som fixat god picknick till oss alla.

Foto : Anna-Karin Sten

Kommentarer
Postat av: LeiaMia

Roligt att se vad utställningen hade att erbjuda i år! Jag tar mig nog inte dit gissar jag... Leia tyckte också att fåren var lite väl påträngande förra året minns jag!

2011-07-15 @ 14:52:05
URL: http://leiamia.blogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

Här kan man verkligen snacka om kreativ fantasi! Jag har tänkt att åka dit, i flera år faktiskt! Kanske blir det i år, vem vet. Det hade varit roligt att se.

Så liten "lammet" Nancy var mot kaninen... den var ju enorm!

2011-07-16 @ 01:05:33
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Bättre än vykort!

2011-07-16 @ 15:53:01

Follow Nancy and I
Om du vill skicka e-post till mig går det bra via: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0