Passion för Mat 2011

För ett tag sedan hade jag sådan himla tur att jag vann två entrébiljetter till årets mässa Passion för Mat hos Cornelia och med varsin biljett slank Mamma och jag in genom VIP-entrén och slapp stå i den säkert över 50 meter långa kön till den vanliga entrén, puh så skönt!

Väl inne i Eriksbergshallen provsmakade vi oss fram under tre timmar och det slank ner både det ena och det andra av allt gott som erbjöds. Vinprovandet var lite mer organiserat i år med biljetter för detta på samma ställe där man lånade glasen. Tyvärr fick jag hoppa över det i år eftersom jag skulle köra till jobbet direkt efteråt.

Choklad med havssalt, fantastiskt dillkött på kalv och stekt kanin bjöds det på här.


I Santa Marias monter hade dom en kul tävling där man skulle gissa vilka middagsgästerna runt bordet var.
 

I Armano´s monter var Cornelia utflugen för lunch, men vi träffade hennes Pappa som hastigast istället.
  

Med mig hem fick jag bl.a. chips tillverkade av bruna bönor i två smaker, örter och tryffel.  Bönorna är odlade på Öland där dom sedan blir till chips. Kul och ny idé, men ingen återförsäljare i Göteborg ännu vad jag kunde se på hemsidan

Foto :A-K Sten  

Kommentarer
Postat av: tinajo

Åh - ätbara saker, skulle ha varit något för mig att slå ihjäl timmar på! :-)

2011-02-26 @ 19:20:09
URL: http://www.tinajoathome.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Alltid lika fina foton!

Ser ut att ha varit en fin dag, älskar choklad med havssalt! Ha det fint! =)

2011-02-26 @ 21:22:42
URL: http://hemtrender.blogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

Kan intyga att choklad med havssalt är supergott, särskilt tryffel! Såg att det blev en omelett med choklad i som vann... kul!

2011-02-26 @ 23:02:54
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: InneoUte-Malin

Låter ju som ett toppensätt att spendera en dag. :-) Synd på vinprovningen bara. ;-)



Chips på bruna bönor låter lite otippat. Får väl se om man får en chans att prova någon gång.



Hoppas helgen varit toppen!

Kram Malin

2011-02-27 @ 19:46:49
URL: http://inneoute.blogg.se/
Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Åååå, så himla typiskt att jag inte va i montern :( Men pappa berättade att du hade varit o hälsat på i montern.

Kul att ni fick en trevlig dag iaf :) Visst v det skönt o slippa den långa kön i kylan o blåsten ;)



När vi körde till mässan körde vi förbi en massa nybyggda lägenheter o bla ett hus med färgglada balkonger, då slog det mig att visst tusan bor väl du där vid Eriksberg?!

Sen tyckte jag att jag såg lilla Nancy utte på promenad med husse en dag när jag satt o käkade lunch och tittade ut över vattnet :) Annars va det en vovve som va väldigt likt Nancy iaf :)

2011-03-01 @ 20:05:08
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/
Postat av: Caroline

Mina föräldrar bor där nära de bruna bönorna och jag har ätit chipsen men jag tycker det var en krystad idé. Bara salt och lite unken smak av bönor. Nej, då är jag hellre utan!

2011-03-03 @ 18:00:10
URL: http://min.bakel.se

Follow Nancy and I
Om du vill skicka e-post till mig går det bra via: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0