Sjöbergen

Hittade det här gamla inlägget från 7 juli som jag av någon anledning glömt att publicera. Men det är aktuellare än någonsin nu när Christer och jag turats om att köa från i går eftermiddag tills i morse för en lott i södra föreningen.

Sjöbergen är en rätt okänd oas väster om Älvsborgsbron på fastlandssidan, jag var där först häromdagen och då har jag ändå levit i den här staden i 43 år. Vi köar för jordlott både på Lindholmen och i Byabacken men det är långa köer och inte så lätt att få tillgång till den där lilla jordplätten, kanske kan det bli något i Sjöbergen nästa år istället? Förmodligen inte så lätt där heller.

Sjöbergen hyser inte bara odlingslotter utan här hålls även djur såsom kaniner, marsvin, höns, duvor och bin. Kravet för att ha hus/skjul/stuga är att man håller djur. Det är lite svårt att beskriva Sjöbergen och atmosfären där, jag skulle rekommendera ett besök för att uppleva det själv. 
























Foto : Anna-Karin Sten

Kommentarer
Postat av: LeiaMia

Heeelt fantastiska bilder!!! Jag har aldrig varit där. Hur gick det? Fick ni en lott?

2011-08-28 @ 20:30:59
URL: http://leiamia.blogg.se/
Postat av: Cornelia - Mitt Hem & Min Trädgård

Ååå så fint o mysigt! Kan tänkta mig att man vill ha kolonilott när man bor i lägenhet i stan :) Själv skulle jag få panik o bo i lägenhet i stan, trivs bäst med friheten o lugnet i villan och förorten ;)

2011-08-30 @ 21:26:36
URL: http://mitthemochmintradgaed.blogg.se/

Follow Nancy and I
Om du vill skicka e-post till mig går det bra via: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0