Göteborgs Kulturkalas

Det finns hur mycket som helst att uppleva under Kulturkalaset men man hinner långt ifrån med allt. Som tidigare år blev det främst film, Upmarket och Planket för Anns och min del.

På Upmarket blev vi väldigt förtjusta i ullkjolarna från MOD. En snyggare och smartare variation på den gamla hederliga mammelucken.




Planket är alltid lika kul och här träffade vi både gamla och nya bekanta.


Bl.a träffade vi Börje, ordförande i fotoföreningen Nyans som berättade om sina bilder från sommarens tågluffning. Inte många som ger sig ut en månad i Europa via tåg med ryggsäck och käpp.
 





Mot Avenyn och bio Roy






Kön var lång men humöret gott.


Förutom en samling av arkivfilmer från Göteborg såg vi dessa filmer i veckan. Den film som överraskade mest var Woody Allens Midnight in Paris. Dels för att jag inte är ett fan av Woody och dessutom har aldrig Paris varit "min" stad trots att jag varit där tre gånger. Men nu vete sjutton om jag inte blev lite sugen på att åka dit igen :-)
Midnight in Paris har Sverigepremiär 2 september.

Submarine. Svensk premiär 26 augusti.



Midnight in Paris. Svensk premiär 2 september.



Jane Eyre. Svensk premiär 16 september.


Crazy Stupid Love. Svensk premiär 23 september.
  

Kommentarer
Postat av: LissenTo

Ullkjolen riktigt fin och vilken tuff farbror som tågluffar.



Jag längtar till Göteborg, min dotter bor där.



Ha en härlig start på veckan. // Lissen

2011-08-22 @ 12:14:31
URL: http://lissento.blogg.
Postat av: Solveig

Tack för att du köade för mig så att jag fick se Jane Eyre! Synd att jag missade Woddy Allans film om Paris! Jag älskar Paris har nog varit där minst 10 ggr så den måste jag ju se sen. Kram

2011-08-22 @ 13:30:26
URL: http://www.solveigholstein.se/blogg/
Postat av: LeiaMia

Kul att få ta del av lite mer av kalaset här! Jag och Leia hann bara med Soundtrack i lördags kväll, och de var sååå himla bra!!!

2011-08-22 @ 21:07:07
URL: http://leiamia.blogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

Vilken krutgubbe, att tågluffa i den ålder! Det är det säkert inte många som gör!

Har inte varit på "kalaset" alls i år, har ju varit sjuk. Kul att du visar bilder så man får uppleva lite i alla fall!

2011-08-22 @ 22:45:17
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Karin A

Midnight i Paris har jag velat se länge (ända sedan jag första gången såg trailern på bio i våras) och jag blir inte mindre sugen nu. Kul med up-market. För min del blev det ett snabbt besök på a la London istället.



Kram Karin

2011-08-24 @ 13:15:35
URL: http://photographybykarina.blogspot.com

Follow Nancy and I
Om du vill skicka e-post till mig går det bra via: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0