Götheborg mot Stockholm

Igår eftermiddag var det dags för Götheborg att segla till Stockholm. Där väntar 25-rätters middag med kungafamiljen och alla Sveriges landshövdningar nästa onsdag.

Jag som ständigt håller ett vakande öga på Götheborg hemma från fönstret blev ju tvungen att vinka av henne lite storstilat från Älvsborgsbron ;-) Medans jag väntade fick jag trevligt sällskap av en kvinna som med flagga och allt vinkade av sin syster som skulle åka till Nordkap med M/S Funchal.

Svitzer Oden lotsandes M/S Funchal.
 

Mitt hjärta klappar alldeles extra för bogserbåtar.


Och här kommer Lexus från Läsö


Till slut siktade vi Götheborg i ett rökmoln efter alla saluter som sköts.



Foto : Anna-Karin Sten


Kommentarer
Postat av: Proforma - Irene

Vet du... jag har ännu inte sett den på riktigt! Inte klokt, va!

2010-06-10 @ 00:37:58
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: LeiaMia

Vilken tur att jag vinkade av henne i måndags då! Visste inte att det var nu hon skulle iväg... Ska anta din trevliga utmaning (imorgon hoppas jag!).

2010-06-10 @ 18:06:05
URL: http://leiamia.blogg.se/

Follow Nancy and I
Om du vill skicka e-post till mig går det bra via: [email protected]

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0